Karpie, które jeszcze do niedawna były zupełnie ignorowane przez amerykańskich wędkarzy, coraz szybciej stają się pożądanym gatunkiem. Rynek karpiowy w USA rośnie z roku na rok, nic więc dziwnego, że ze swoimi produktami trafiają tam europejskie firmy.
Hardy North America, amerykański oddział słynnej brytyjskiej firmy ogłosił niedawno, że tworzy nową sieć dystrybucji swojego karpiowego sprzętu Chub i Greys. W związku z tym firma zatrudniła specjalnie nowego managera do spraw rynku wędkarskiego Matta Latzo.
Jim Murphy, prezydent Hardy North America powiedział: Gdziekolwiek w wodach występuje karp, z tych rejonów dostajemy maile i telefony z prośbami o dostarczenie sprzętu karpiowego. Chociaż zakładaliśmy nasz amerykański oddział z myślą o innych gałęziach wędkarstwa, to nie możemy nie zauważać zwiększającego się zainteresowania wędkarstwem karpiowym.
Kolejnym bodźcem zwiększającym zainteresowanie karpiem w USA będą zapewne przyszłoroczne Karpiowe Mistrzostwa Świata, które odbędą się nad rzeką Św. Wawrzyńca.